Hotel Linda, Side ( Turkijë )

11 juli 2014

Dinsdag-avond een lekkere wandeling gemaakt door een winkel-straatje annex boulevard, wat heel gezellig bedrijvig was. Na een warme nachtrust hebben we woensdag-ochtend lekker ontbeten met z'n viertjes.
Woensdag na een paar uur zwembad hangen hebben we op natuurlijk het verkeerde tijdsstip ( tussen 13.00 & 14.00 uur, te heet ) weer een lekkere wandeling gemaakt buiten het resort-terrein.
We hebben mooi foto's gemaakt van de kinderen en Yvonne in een stukje bos wat ongelooflijk droog was, maar wat wel hele leuke foto's opleverde.
We hebben een of andere leguaan/salamander-achtige zien lopen en zitten waarbij we steeds te laat waren om hem op de foto te schieten.
Na weer een paar uurtjes zwembad hebben we weer heerlijk gegeten ( wat hier trouwens FANTASTISCH is ) en zijn nog lekker ff naar onze kamer gegaan om even af te koelen bij de airco.
Om ongeveer 21.45 uur zijn we met een hele groep Nederlanders in de tenniskooi gaan zitten om maar zoveel mogelijk plek te hebben voordat de wedstrijd van Oranje om 23.00 uur ( Turkse tijd !!! ) begon.
Ik struikelde vervolgens over een kabel en zag toen de beamer tippend over de grond gaan en waarbij de lens er afvloog, maar hij was gelukkig niet stuk en hebben vervolgens een zenuwslopende wedstrijd zitten kijken.

Donderdag-onchtend ging om 08.15 uur de wekker, omdat we een mooie boottocht over zee gingen maken om op zoek te gaan naar zeeschildpadden & Dolfijnen.
Na een busritje van ongeveer 15 minuten kwamen we aan bij een heus piratenschip waarbij Dylano z'n ogen stond uit te kijken.
Eerst gingen we een stukje over de Manavgat-rivier waarvan het water ( zoetwater ) uit het Taurusgebergte komt en steenkoud was.
Toen we even op zee zaten gingen we voor anker voor een verfrissende duik, maar waarbij we al snel terug aan boort geroepen werden omdat er een te sterke stroming stond en ik dan ook heel veel moeite had om weer zelfstandig terug bij de boot te komen wat gelukkig wel lukte. Daarna hebben we nog even lekker mogen genieten van een heerlijke lunch met couscous, salade & een hele lekkere verse forel en/of kip ( mmmmmm !!! ).
Vervolgens zijn op zoek gegaan naar de zeeschildpadden en hebben er vervolgens maar 1 gezien en jammergenoeg geen foto van hebben, omdat hij zonder zijn familie was.
Maar het was wel zeer bijzonder om dat beest in de wilde natuur te zien.
Daarna zijn we doorgevaren naar Alanya waarbij we 2x voor anker gingen om nog een verfrissende duik in de Middelandse Zee te maken, waar we maar 1x gebruik van hebben gemaakt met allebei de kids die daar ook uitermate van hebben genoten.
Toen we weer doorvoeren zijn we op zoek gegaan naar de Turkse Flipper en zijn familie die uiteindelijk niet tevoorschijn kwamen, wat wel enige teleurstelling opleverde bij Ashley die daar ook weer heel vlot overheen was, omdat er vervolgens op de boot een leuke schuim-party op de boot begon voor de kids die overging in een piraten-optreden van 2 piraten met een showtje van de Titanic en van de Pirates of the Carrebean.
Om half 7 kwamen we weer aan bij ons hotel waar inmiddels Bas, Lobke & Senna ook al waren gearriveerd.

Word weer vervolgd......

1. Tante leny:
    11 juli 2014
    Geweldig zo, n verslag, je word al een heel goede reis verslaggever, iets voor Prive misschien als je de kranr hiedoor kan vervangen, gr van ome Taco
  2. Marja Kwast:
    11 juli 2014
    Geweldig verhaal en leuke foto's xxx van uit een warm IJmuiden
  3. Lies Kraan:
    11 juli 2014
    Wat leuk dat ik zo mee mag genieten
  4. Pauline:
    11 juli 2014
    Och och, op zijn kop of overdwars. Ik krijg er nekkramp van...haha. Maar....lekker zo'n bootreis. Hartstikke leuk:)
  5. Alfred:
    11 juli 2014
    ik lees en zie dat jullie genieten en dat doet me goed.
    houwen zo; probeer eens een foto te sturen naar mijn printer,
    adres [email protected] dan rolt hij hier uit de printer.
    groet pa
  6. Tante leny:
    12 juli 2014
    Wat genieten jullie lekker met elkaar, en wat een leuke foto's.geniet nog maar even het is zo maandag. het is hier ook heet 28 gr. liefs tante leny